Co powinieneś wiedzieć o influencer marketingu?

Jest wiele form marketingu – jedne są mniej, inne bardziej skuteczne. Obecnie coraz więcej firm decyduje się na influencer marketing, bo może to przynieść wiele korzyści. Co to właściwie jest?

Czym jest influencer marketing?

Influencer marketing to forma marketingu, w której najważniejsi są tzw. influencerzy. To inaczej osoby zajmujące się prowadzeniem blogów i video blogów (vlogów), których treści uznawane są za wiarygodne oraz rzetelne. Influencerzy pełnią rolę pośrednika pomiędzy firmą a klientami, dzięki nim możliwe jest stworzenie trwałej relacji.

Dlaczego warto zdecydować się na influencer marketing?

Podjęcie współpracy z influencerami może przynieść firmie kilka korzyści. Najważniejsze to przede wszystkim:

– większe zyski – influencerzy mają istotny wpływ na decyzje zakupowe klientów odwiedzających ich blogi. Pozytywne wypowiedzi o konkretnym produkcie są zachętą do kupna;

– stworzenie relacji – w przeciwieństwie np. do Google AdWords, influencer marketing oparty jest na dotarciu do klientów-jednostek, a nie do ogólnie określonych grup. To pozwala na stworzenie relacji. Jeśli będzie ona stale pielęgnowana, na pewno okaże się trwała;

– nowy sposób pokazania produktu – współpraca z influencerem daje możliwość zaprezentowania produktów w zupełnie inny, oryginalny sposób, z uwzględnieniem np. nowych, nieznanych dotychczas sposobów wykorzystania go.

Poprzedni artykułSpółka zoo – co to właściwie oznacza?
Następny artykułW jakich Social Media warto prowadzić profil firmowy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj