Czy warto inwestować w druk wielkoformatowy?

Prowadzisz własną firmę i rozglądasz się za skuteczną reklamą? Chcesz docierać do osób, które rzadko korzystają z Internetu? A może postawiłeś sobie za cel wyróżnienie się z tłumu? Jeśli odpowiedziałeś „tak” przynajmniej raz, to znaczy, że jesteś w odpowiednim miejscu! Rozwiązaniem wszystkich powyższych dylematów jest bowiem niezastąpiony druk wielkoformatowy, który ostatnimi czasy cieszy się ogromnym powodzeniem. W tym artykule przedstawimy Ci zalety i wady owej metody reklamy plenerowej i wskażemy przykładowe realizacje. Dowiesz się tu także na co warto zwrócić szczególną uwagę podczas wyboru drukarni wielkoformatowej. Zainteresowany? W takim razie serdecznie zapraszamy do lektury!

Druk wielkoformatowy – Czym właściwie jest?

Przyjęło się, że mianem druku wielkoformatowego nazywamy po prostu realizacje charakteryzujące się dużym rozmiarem. W związku z tym możemy wysnuć wniosek, że jest to jeden z rodzajów reklamy zewnętrznej, doskonale sprawdzający się podczas imprez plenerowych. Druk wielkoformatowy to zatem specyficzny nośnik marketingowy, z którym każdy z nas spotyka się na co dzień. Wśród przykładów druku wielkoformatowego możemy wymienić:

  • Baner Frontlit – dostępny w wersji laminowanej oraz powlekanej. To niewątpliwie jeden z najpopularniejszych nośników reklamy zewnętrznej. Jego niepodważalną zaletą jest dobry stosunek ceny do jakości – realizacje tego typu charakteryzują się dość niskim kosztem, zachowując przy tym odpowiednią ostrość nadruku oraz nasycenie.
  • Baner Blockout – czyli, innymi słowy, baner nieprzepuszczający światła. A wszystko za sprawą dodatkowej czarnej warstwy, która skutecznie powstrzymuje przebijanie się promieni słonecznych. Często stosowany bezpośrednio na billboardach oraz w ramach określonych banerów reklamowych.
  • Folia monomeryczna – czyli samoprzylepna folia stosowana w ramach realizacji druku wielkoformatowego. Uznaje się, że folia monomeryczna to jeden z najczęściej wybieranych materiałów samoprzylepnych wykorzystywanych w formie nośników reklamowych. Popularnymi przykładami zastosowania mogą być: tablice reklamowe, witryny, powierzchnie reklamowe w autobusach i tramwajach. Folia monomeryczna charakteryzuje się głębokim nasyceniem kolorów, co niewątpliwie wpływa na jakość i widoczność reklamy.
  • Folia wylewana – stosowana najczęściej do oklejania samochodów. Każdy z nas przynajmniej raz w życiu widział auto ozdobione specyficzną okleiną informującą o istnieniu jakiegoś produktu lub usługi. Istnieje duża szansa, że wykorzystano do tego właśnie folię wylewaną.

Warto zaznaczyć, że wymienione powyżej realizacji to zaledwie przykłady. Druk wielkoformatowy daje bowiem nieskończone możliwości prezentowania swojego biznesu – wszystko zależne jest jedynie od wyobraźni zamawiającego. Więcej na ten temat przeczytasz na stronie https://grupaluxpol.pl/druk-wielkoformatowy/.

Zalety druku wielkoformatowego

Pierwszą i niewątpliwie najbardziej istotną zaletą druku wielkoformatowego jest widoczność. W końcu ciężko byłoby nie zauważyć na ulicy ogromnego billboardu, prawda? W związku z tym możemy uznać, że reklama zostanie odczytana przez osobę, która potencjalnie może być zainteresowana naszym produktem. Postawienie billboardu w odpowiednim miejscu natomiast dodatkowo zwiększa nasze szanse na pozyskanie klienta. Przykładowo – umiejscowienie reklamy serwisu samochodowego przy drodze szybkiego ruchu z całą pewnością dotrze do odpowiedniej grupy docelowej – do kierowców. Warto o tym pamiętać podczas wyboru miejsca prezentowania swojej usługi.

Drugim pozytywnym aspektem płynącym z druku wielkoformatowego jest możliwość dotarcia do osób, które nie korzystają z Internetu. Choć wydaje nam się to nieprawdopodobne, tacy ludzie naprawdę istnieją! Świetnym przykładem mogą tu być osoby starsze, które niewątpliwie preferują spacery, aniżeli żmudne marnowanie swojego czasu w sieci.

Wady druku wielkoformatowego

Z perspektywy przedsiębiorcy wady druku wielkoformatowego nie istnieją. Umiejscowiony na nim przekaz jest bowiem jasny, czytelny i skierowany do potencjalnych klientów. Trzeba wziąć jednak pod uwagę, że wielki billboard postawiony na tle lasu lub zabytkowej kamienicy może nie spodobać się mieszkańcom okolicy. To prawda – widoczność w dalszym ciągu będzie zachowana, jednak poprzez nachalność reklamy możemy uzyskać skutek odwrotny od zamierzonego. Należy zatem zastanowić się: Czy warto wybierać miejsce na chybił trafił i ryzykować tym samym wizerunkiem swojego przedsiębiorstwa?

Jak wybrać drukarnię wielkoformatową?

Jeśli już zdecydowałeś się na wykorzystanie w swojej kampanii, przyszedł czas na wybór odpowiedniej drukarni wielkoformatowej. Na co zatem warto zwrócić szczególną uwagę podczas powierzenia swojego projektu konkretnej firmie? Przede wszystkim na wykonane już realizacje. Każda szanująca się drukarnia posiada na swojej stronie portfolio, dzięki któremu klient wie, czego może się spodziewać. W dalszej kolejności zaczerpnij opinii osób, które korzystały już wcześniej z usług danej firmy. Pomogą Ci w tym komentarze w wyszukiwarce, opinie w mediach społecznościowych i wątki zamieszczone na forach tematycznych.

Poprzedni artykułJesteś pilotem? Znajdź dobre ubezpieczenie i zadbaj o przyszłość swoją oraz rodziny!
Następny artykułKsięgowość dla sklepu internetowego

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj