Księgowość dla sklepu internetowego

Rośnie liczba sklepów on-line. Handel w sieci rozwija się w szybkim tempie, jest opłacalny i przynosi coraz większe zwroty z inwestycji. Konsumenci, zwłaszcza w czasie COVID-19 coraz częściej przedkładają zakupy online nad te w sklepach stacjonarnych. Prowadzenie sprzedaży internetowej to także forma przedsiębiorstwa, a więc należy pamiętać o obowiązującej i w tym przypadku księgowości.

Jak rozliczać księgowo sklep internetowy

Sklep internetowy na początku jest prowadzony w formie działalności gospodarczej lub dla obytych z biznesem od razu w formie spółki z o.o. Kwestie finansowe sklepu internetowego muszą być dostosowane do wybranej formy prawnej. Aby rozliczyć księgowo sklep internetowy trzeba podpisać umowę o współpracy z biurem rachunkowym. Nie da się prowadzić księgowości sklepu samodzielnie. Wybór firmy księgowej jest istotny już na etapie tworzenia sklepu, gdy wybieramy oprogramowanie. Biuro rachunkowe zintegrowane ze sklepem on-line może znacznie odciążyć pomysłodawcę biznesu. Poza tym istnieje szansa na niższe wydatki na obsługę księgową w kontrze do wyboru księgowej w późniejszym etapie.

Księga Przychodów i Rozchodów czy ryczałt

Spółki prowadzą pełną księgowość. Działalności jednoosobowe mogą funkcjonować w ramach księgowości uproszonej do osiągnięcia 2 mln euro obrotu rocznego. Mowa tu o Książce Przychodów i Rozchodów lub o ryczałcie.

Książka (zasady ogólne) zakłada odejmowanie przychodów i kosztów, aby ustalić zysk i należy podatek. Mniej popularny, ale atrakcyjny ryczałt polega na opodatkowaniu tylko przychodu. W niektórych przypadkach podatek wynosi 3%. Być może ryczałt sprawdzi się, kiedy sprzedajemy własny towar i nie mamy dużych kosztów.

Wybór formy opodatkowania zwykle zależy od kilku czynników i może być w każdym przypadku zarekomendowana inna. Jeśli nie ma pewności, na którą z proponowanych form prawnych się zdecydować, warto zapytać o radę w biurze rachunkowym, gdzie z pewnością otrzymamy pomoc w podjęciu decyzji.

Księgowość zintegrowana ze sklepem

Większość platform sklepowych posiada wbudowany moduł księgowy. Najczęściej do wystawiania faktur. Bardziej zaawansowane posiadają moduł magazynowy. To ułatwia funkcjonowanie sklepu. Należy jednak pamiętać, że dla przedsiębiorstwa najlepiej jest, gdy nadzór sprawuje również finansista.

Księgowość oprócz realizacji obowiązku, musi pomagać i służyć weryfikacji. W wielu sklepach stosuje się niską marżę, więc zysk generują duże volumeny sprzedaży. To też zawsze duża ilość dokumentów finansowych, nad którymi należy sprawować pieczołowity nadzór.

Wyszukiwarka biur rachunkowych – BazaDoradcow.pl

Poprzedni artykułCzy warto inwestować w druk wielkoformatowy?
Następny artykułLitery podświetlane – jaki rodzaj tej reklamy warto wybrać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj