W czasach, kiedy biznes prowadzony jest głównie w formie online, nadal istnieje szereg korzyści z pozyskiwania klientów w sposób bardziej tradycyjny. Uczestniczenie w spotkaniach, konferencjach i targach branżowych pozwala na bezpośrednie nawiązywanie wartościowych kontaktów. W tym wypadku wizytówki to narzędzie, które wciąż pozostaje niezastąpione.
Zalety posiadania wizytówek firmowych
Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Prowadząc biznes, nigdy nie wiesz, kiedy możesz spotkać potencjalnego klienta lub nawiązać nową współpracę. Posiadanie profesjonalnej wizytówki firmowej sprawia, że potencjalni klienci lepiej zapamiętają Twój biznes i będą bardziej skłonni, aby nawiązać kontakt. Dodatkowo prawdopodobieństwo udostępnienia Twojej wizytówki kolejnym osobom znacznie wzrasta!
Posiadanie wizytówki wpływa również na budowanie wizerunku i potwierdza autentyczność prowadzonych działań. Jest wstępem do budowania trwałych i owocnych relacji. Wizytówka firmowa buduje pozytywne wrażenie na temat autentyczności Twojej działalności. Jest także sprawdzonym i skutecznym narzędziem, które nie pozwala przegapić nadarzających się okazji biznesowych.
Jak zaprojektować dobrą wizytówkę firmową
Wygląd i rodzaj wizytówki uzależniony jest od charakteru biznesu, rodzaju prowadzonej firmy oraz oczekiwań klientów. Uniwersalną zasadą podczas projektowania wizytówki firmowej jest zamieszczenie wszystkich ważnych informacji (takich jak imię i nazwisko, nazwa firmy, numer kontaktowy, adres email, adres strony i social media) w sposób czytelny i jasny dla odbiorcy. Zbyt duża ilość elementów wizualnych wprowadzi chaos i sprawi, że wizytówka stanie się nieatrakcyjna w odbiorze. Niezbędny jest również profesjonalny nadruk na karcie o dobrej gramaturze. Wszystko, co wyróżnia Twoją kartę (z właściwych powodów), sprawi, że będzie ona jeszcze bardziej efektywna.
Tworząc projekt można także posiłkować się materiałami dostępnymi w Internecie. Przykładowe szablony wizytówek mogą stanowić dobre źródło inspiracji. Warto także rozważyć kształt i rozmiar wizytówki – te dwa parametry wpływają na ilość informacji, które możesz na niej umieścić. Większość wizytówek jest prostokątna, wielkości karty kredytowej i ułożona poziomo. Jest to więc bezpieczny i znany powszechnie format. Jeśli chcesz się wyróżnić, rozważ użycie odmiennego kształtu, zaokrąglonych rogów lub orientacji pionowej.
Gdzie zrobić profesjonalną wizytówkę firmową?
Wizytówkę można także zaprojektować z pomocą profesjonalnej internetowej drukarni. Dzięki korzystaniu z pomocy specjalistów masz pewność, że Twoje wizytówki będą najlepszej możliwej jakości. Drukarnie online zwykle zapewniają kompleksowy pakiet usług i profesjonalne doradztwo, odpowiadające na Twoje potrzeby. Oprócz wizytówek oferują produkty takie jak magnesy, materiały biurowe, plakaty, materiały prezentacyjne, menu restauracji, oznakowanie i inne. Tym samym może z łatwością rozszerzyć pakiet firmowych gadżetów.