Broker kurierski czy firma? 4 powody, by wybrać pośrednika

Branża e-commerce to ścisła kalkulacja przychodów i wydatków. Frontem analiz stają się usługi kurierskie. Dlaczego zamiast zamawiać jedną firmę kurierską warto korzystać z platformy do składania zamówień online?

Choć pierwszym skojarzeniem bywają w tym kontekście koszty, korzyści nie można ograniczać wyłącznie do sfery finansowej. Broker odpowiada bowiem na więcej pytań niż tylko to kluczowe: jak wybrać naprawdę taniego kuriera. Oto pięć powodów, dla których warto wybrać mechanizm zapewniający szybką analizę ofert kurierskich.

Porównanie cen usług kurierskich

Ile kosztuje kurier? Oto pytanie, które pojawia się na początku całej procedury – firma handlowa, sklep internetowy czy podmiot regularnie zlecający wysyłki do innych przedsiębiorstw kierują się głównie ceną usługi. Stąd tak ważne jest szybkie porównanie aktualnych cen usług kurierskich. Trzeba pamiętać o tym, że nie są one stałe: branża transportowa oraz logistyczna to mechanizmy, na które składa się wiele elementów – w efekcie bieżące ceny usług będą zależeć od:

  • daty złożonego zlecenia
  • specyfiki przesyłki – wymiarów i wagi
  • lokalizacji odbioru i dostarczenia
  • zamówionych opcji dodatkowych.

W ten sposób kurier kurierowi nierówny: ceny poszczególnych ofert mogą różnić się – przy tej samej przesyłce – nawet o kilkadziesiąt zł. Każda wysyłka paczki powinna więc zostać poprzedzona analizą ceny. Zamiast robić taki audyt samodzielnie, warto zdać się na algorytm zapewniany przez platformę internetową. W ten sposób działa serwis KurJerzy.pl. – Aktualizacja wszystkich danych ofertowych online sprawia, że klienci mają od razu pewność, ile kosztować będzie dana przesyłka kurierska – mówi Marek Richert związany z KurJerzy.pl.

Szybki podgląd na aktualne ceny kurierów jest szczególnie istotny w sytuacji, gdy dany sklep internetowy działa w skali światowej. Platformy kurierskie online uwzględniają nie tylko przesyłki krajowe, ale również dostarczane zarówno w Europie jak i do najbardziej egzotycznych państw globu. W ten sposób broker kurierski staje się swoistym centrum logistyki dla przedsiębiorstwa.

Niższy koszt zamówienia kuriera

Brokerzy kurierscy są w stanie zaskakiwać cenami usług kurierskich. Mogą być one znacznie niższe niż te, które zapewniają… sami kurierzy. Wynika to z negocjacji cenowych oraz rezerwacji. Pośrednicy współpracujący z firmami przewozowymi mają indywidualnie naliczane stawki obsługi, więc później są w stanie zaproponować szczególne upusty, promocje i rabaty cenowe. Efekt to – co bywa zaskoczeniem – relatywnie niższe koszty zamówienia kuriera.

Analiza specyfiki towarów

Rynek i handel przenoszący się do internetu sprawia, że coraz ważniejsza w sprzedaży staje się dostawa przesyłek wielkogabarytowych. To np. palety czy produkty o ponadprzeciętnej wadze czy wymiarach. I tu – z perspektywy firmy zamawiającej kuriera – pojawia się problem. To analizowanie, która firma kurierska danego dnia jest gotowa podjąć nietypowy towar. W tej sytuacji platforma internetowa do usług kurierskich w prosty i intuicyjny sposób informuje, jaki kurier przewiezie paletę czy towar o niestandardowej długości.

Integracje dla sklepów internetowych

W branży handlowej sprawna wysyłka oraz idealna dbałość o dokumentację odgrywa szczególną rolę. Stąd tak duża popularności możliwości, które zapewniają integracje ze sklepami internetowymi. Platforma do składania zamówień online może być w łatwy sposób połączona ze sklepem internetowym opartym na popularnych rozwiązaniach – w efekcie generowanie listów przewozowych czy elektroniczna komunikacja z klientem staje się wyjątkowo łatwa.

Poprzedni artykułCzy adwokat różni się od radcy prawnego i prawnika? Czy tych pojęć możemy używać zamiennie?
Następny artykułRaport z rynku: Sytuacja doradców podatkowych

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj